Wednesday 12 March 2014

Apa keistimewaan SUSTAINED RELEASE VITAMIN C SHAKLEE?


Sustained release? Apa benda tu? 

Sustained release ialah sifat unik yang terdapat pada vitamin C Shaklee, yang mana ia mempunyai lapisan-lapisan yang akan membebaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam badan. Di dalam setiap tablet vitamin C berjumlah 500mg, terdapat lapisan-lapisan yang akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat, setiap sejam. Maknanya dalam jam yang pertama, 100mg akan dilepaskan. Pada jam yang kedua pula, tambahan 100mg lagi akan dibebaskan, sehinggalah habis kesemua 500mg yang akan memakan masa lebih kurang 5 jam. 

Apa kepentingan sustained release ni? Perlu ke?

Sudah tentulah penting. Kenapa ye? Kerana dengan melepaskan vitamin C secara berperingkat, dapat memastikan ia dapat diserap secara penuh oleh badan. Ini kerana, vitamin C adalah bersifat mudah larut dalam air. Jadi sekiranya kesemua vitamin C dilepaskan ke dalam badan serentak, kebanyakan atau sebahagian besar vitamin C itu akan  larut dalam air di dalam badan kita dan disingkirkan melalui perpeluhan atau air kencing. Jadi, belum sempat pun vitamin C itu diserap oleh badan, ia telah disingkirkan keluar. Membazir kan? Rugi saja makan vitamin. 

Maka itu, dengan melepaskan vitamin C secara berperingkat mengikut jam, hanya sejumlah kecil vitamin C akan dilepaskan dalam satu-satu jam dan dapat diserap oleh badan. Tiada pembaziran di situ =) Jelas murid-murid? Hehehe (berangan jadi cikgu pulak) 

Apa lagi keistimewaannya?

Nak tahu lagi, vitamin C Shaklee merupakan satu-satunya vitamin C yang mempunyai sifat sustained release ini. Sebab itulah ianya istimewa berbanding vitamin C jenama lain. 

Dan anda jugak dapat berjimat dengan sustained release vitamin C Shaklee ini. Kerana di dalam setiap botol mengandungi 180 biji. Dan sehari anda hanya perlu makan 1 biji sehaja. Jadi sebotol vitamin C ini dapat bertahan selama 6 BULAN. Wowww lamanya, biar betul !!! Betul, percayalah =)

Tahukah anda sustained release vitamin C ini boleh mengelakkan anda daripafa terkena demam selsema? Jika anda tanda-tanda dijangkiti demam selsema seperti sakit tekak, bersin dan sebagainya, ambil saja sustained release vitamin C ini dan makan. Tapi ada cara makan yang betul. Nak tau macam mana? Hubungi saya untuk pembelian dan saya akan kongsikan caranya dengan anda. Khidmat konsultansi secara berterusan selepas pembelian diberikan secara percuma =)

📞 012-2337598 (Rolin) 
💻 mamaolin.blogspot.com
 ðŸ“² www.facebook.com/mamaolins
📩 mamaolins@gmail.com

No comments:

Post a Comment