Wednesday 23 July 2014

Tips BERTENAGA untuk perjalanan balik kampung

Hari raya tinggal beberapa hari saja lagi..yeayyyy tak sabar!!!! Macam budak-budak saja saya ni😝😝😝.  Tapi dalam masa yang sama sedih juga kerana tahun depan belum tentu lagi kita akan bertemu dengan Ramadhan lagi. Jom sama-sama kita berdoa agar Allah memberi kita kesihatan dan kesempatan untuk bertemu dengan Ramadhan yang seterusnya. Aminnn...

Ok bercakap pasal balik kampung, anda balik mana tahun ni? Kampung sendiri atau kampung mertua? Jangan gaduh-gaduh ye. Boleh dibawa berbincang. Hehe. Jom saya nak share beberapa TIPS untuk kekal bertenaga sepanjang perjalanan balik kampung, terutama perjalanan yang jauh dan lama. 

1. Sebelum memulakan perjalanan, pastikan anda telah mendapat tidur dan rehat yang mencukupi. Ini sangat penting kerana memandu dalam keadaan yang letih dan mengantuk boleh membahayakan kesihatan. 

2. Jika anda memulakan perjalanan di waktu pagi, pasti anda telah mengambil sarapan yang secukupnya. Sarapan sangat penting sebagai 'energy booster' untuk menjana tenaga seharian. Namun elakkan daripada mengambil makanan yang terlalu berat seperti nasi lemak kerana dikhuatiri anda akan lebih mengantuk dan lesu selepas itu. 

Sebagai alternatif kepada kopi atau teh untuk sarapan, apa kata cuba CINCH ENERGY TEA MIX (CETM) dari Shaklee. CETM adalah adunan Proprietari Teh eksotik Putih, Merah dan Hijau Matcha yang ada umph! Antara kebaikam CEMT ialah :


✅ Ia dapat meningkatkan tenaga secara semulajadi dan memberikan rasa segar dan nyaman. 


✅ Selamat, enak dah mudah disediakan. Hanya satu sachet untuk secawan teh yang menyegarkan. 

✅ Sesuai diminum secara panas atau sejuk. P/s : dalam cuaca panas, memang enak pekena cinch tea sejuk.. Wuuuuu segarrrrr !!!!

✅ Merupakan alternatif minuman bergula dan kopi terbaik. Tak perlu lagi minum kopi yang banyak cafein atau minuman bergula yang lain. 


Peningkatan tenaga segera. Ini telah terbukti dengan banyak testimoni pengguna setia CEMT. 


✅ Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.


Kandungan di dalam CINCH ENERGY TEA MIX

Mahu menikmati CEMT dengan lebih lazat? 
💟 Boleh perahkan sedikit lemon/limau nipis/limau kasturi/limau mandarin.

💟 Boleh juga tambahkan sedikit madu untuk mendapatkan rasa manis yang semulajadi. 

💟 Boleh tambahkan daun pudina untuk memberikan rasa segar secara semulajadi. Peerrrgghhh memang segar !!!!

💟 Boleh juga campurkan beberapa hirisan halia ke dalam CEMT. Elok juga untuk membuang angin berlebihan.


CINCH ENERGY TEA MIX dengan perahan limau nipis. Emmm menyegarkan!!!

3. Sebagai bekalan sepanjang perjalanan, boleh siap-siap bancuh CEMT dan masukkan ke dalam botol. Minum sedikit-sedikit untuk membekalkan tenaga sepanjang perjalanan. 


CINCH ENERGY TEA MIX sejuk sebagai bekalan :)

BONUS !!!! Kandungan ROOIBOS RED TEA dalam CEMT ini juga berfungsi sebagai pelarut lemak, membakar lemak dengan cara meningkatkan kadar metabolisme dan juga agen detox yang kuat. Inilah sebabnya CEMT sangat digalakkan untuk mereka yang sedang berdiet. 

Haaa, raya ni mesti nak makan banyak kan? Jom cepat dapatkan CEMT :) Kasi bakar semua lemak-lemak itu !!!! Hehehe

Semoga dengan tips yang diberikan, anda dapat kekal cergas dan fokus sepanjang perjalanan anda. Kami doakan perjalanan anda pulang ke kampung halaman selamat dan sentiasa dilindungi-Nya. 

Untuk dapatkan CEMT atau produk Shaklee lain, jom hubungi Mama Olin di :
Sms/whatsap : 012-2337598
Email : mamaolins@gmail.com
PM di page Facebook : Mama Olin's.


2 comments:

  1. Nad suka cinch tea..bila kerja shift malam, memang tak rasa mengantuk :)

    ReplyDelete
  2. Segar kan nad.. Sy suka minum sejuk ms tengahri... Hilang ngntok

    ReplyDelete