Wednesday 22 October 2014

Kebaikan Set Penyusuan Shaklee

Zaman sekarang ni, macam-macam produk dipasaran yang menjanjikan dapat membanyakkan susu ibu. Maka ramai ibu yang membeli produk-produk tersebut dan meletakkan harapan setinggi gunung agar produk tersebut dapat menambahkan susu ibu. 

Namun ramai ibu yang tidak sedar dan tidak faham prinsip asas penyusuan ialah supply and demand. Jika demand bertambah, supply juga akan bertambah. Payudara perlu disimulasi setiap 2 jam dengan cara memberikan direct feeding atau mengepam payudara. Tanpa simulasi yang berterusan, otak akan kurang mendapat signal untuk menghasilkan susu, maka susu akan kurang dihasilkan. 

Produk suplemen adalah sebagai satu ikhtiar untuk memberikan kesihatan yang terbaik kepada ibu. Bila ibu sihat dan mendapat nutrien terbaik, barulah susu dapat dihasilkan dengan lebih banyak. 

Saya amat meyakini set penyusuan Shaklee kerana dengan izin Allah, saya dipertemukan dengan set penyusuan ini. Melaluinya saya dapat menghasilkan cukup susu untuk hero saya, Afliq. Afliq mendapat full breastfeed sehingga umurnya setahun 8 bulan. Kemudian barulah saya campurkan dengan susu formula. Namun sehingga kini (umur Afliq 2 tahun 2 bulan), Afliq masih menyusu badan. Hehe..terlajak sudah..(saya akan berusaha untuk wean-off nanti..InshaAllah dalam masa terdekat). Cerita mengenai menyusukan Afliq di sini. 

Ini adalah pengalaman dan sharing ikhlas dari saya mengenai set ini.

Set Penyusuan Shaklee

Set ini membantu memulihkan kesihatan saya dengan cepat selepas bersalin. Zink  membantu mengeringkan luka dengan cepat. 

Ia juga memberikan tenaga berpanjangan kepada saya. ESP adalah sumber protein, membantu memberikan tenaga dan rasa kenyang berpanjangan. Saya memang perlukan tenaga kerana perlu berjaga malam untuk susukan Afliq dan mengepam. Ya, saya bangun setiap malam sekitar jam 3 pagi untuk mengepam. Memang meletihkan. Tapi dengan bantuan set penyusuan Shaklee, saya dapat melakukannya.  

Set ini juga membantu memekatkan susu dan mempercepatkan susu refill selepas direct feed atau mengepam. Yang bestnya, bila susu pekat, bayi akan cepat kenyang :)

B-complex membantu ibu sentiasa bertenang. Ibu bersalin dan menyusu tidak boleh stress kerana stress akan membantutkan penghasilan susu ibu. 

Alhamdulillah, perjalanan menyusukan Afliq berakhir denga jayanya dengan bantuan set penyusuan Shaklee. 


Afliq, si hero yang masih tak mahu wean-off :)


Nak dapatkannya? Hubungi saya di 012-2337598 (Rolin aka Mama Olin). Konsultansi PERCUMA dan BERTERUSAN untuk semua pelanggan Mama Olin. 

Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, My Info Vitamin, VitaMoon, My Fresh Vita

16 comments:

  1. tak boleh stress tu betul... kena fikir yg happy2 je... bcomplex mmg membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu..kalau stress, susu mmg xmau keluar kan

      Delete
  2. Set Penyusuan Shaklee, the best Milk Booster!

    ReplyDelete
  3. Ambik set penyusuan Shaklee mmg buat anak terlajak menyusu.. hihi :)

    ReplyDelete
  4. isteri saya dulu pun pernah ambil set penyusuan shaklee nie..dan hasilnya positif...dah pening sangat cari ajlan nak banyakkan susu..kesian tengok anak..akhir sekali ada member suruh try set penyusuan shaklee..vitamin shaklee bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah rezeki anak awak kan:) serasi isteri ngn set penyusuan ni ye

      Delete
  5. Hero taknak wean off sebab susu ibu sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tula bila nk wean off hero ni..bile saya kata cik 'b' sakit, dia akan kata "meh adik tiup"..ehehe

      Delete
    2. sweetnya..anak saya tak tau la nak wean off camna ni..asyik melekap ja

      Delete
  6. Comelnya Afliq ni! Happy minum susu ibu ya.

    ReplyDelete