Saturday 18 October 2014

Petua Hilangkan Demam Selsema dengan Cepat

Tempat anda berjerebu tak sekarang? Di tempat saya di Klang ni, waktu pagi memang biasanya berjerebu dan panas. Tapi waktu petang, hujan lebat pula. Siap dengan guruh dan kilat sabung-menyabung. Dalam keadaan cuaca yang tak menentu seperti sekarang, wabak penyakit sangat mudah menular. Penyakit paling 'popular' sudah pastinya demam selsema. 

Saya memang sangat risau kalau anak-anak saya sudah mula menunjukkan tanda-tanda demam selsema seperti bersin dan hidung tersumbat. Untuk keluarga dan anak-anak saya, saya kurang gemar memberikan ubat-ubatan kerana kebanyakannya mengandungi 'dadah'. Jadi saya lebih gemar memilih suplemen dari sumber semulajadi, semestinya produk Shaklee. 

Bila simptom selsema mula menjelma, saya pasti akan ambil Nutriferon. Nutriferon berfungsi untuk meningkatkan imunisasi badan dalam masa 2-3 hari. Rasa Nutriferon ni sedap, anak-anak saya pun suka sampai berebut-rebut :) Nutriferon diekstrak daripada 4 tumbuhan semulajadi yang mempunyai fungsi tersendiri.

1. Biji labu : menggalakkan penghasilan interferon dalam tubuh dan menentang radikal bebas

2. Benih plantago : mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sistem imun

3. Bunga Honeysuckle Jepun : menentang kuman dan virus

4. Bunga Safflower : menghasil dan memperkuat keupayaan memusnahkan virus dan kuman.


Kandungan Nutriferon

Saya juga akan ambil Sustained Release Vitamin C. Biasanya saya akan ambil 2 biji kerana semasa selsema, badan kita perlukan lebih vitamin C. Untuk anak-anak pula, saya pastikan mereka mengambil Chewable vitamin C. Pengambilan vitamin C penting untuk meningkat antibodi.


Sustained Release Vitamin C

Penghidap demam selsema juga perlukan banyak air untuk mengelakkan dehidrasi yang dapat menyebabkan kelesuan. Saya biasanya akan bancuhkan Performance Drink dalam jag dan simpan di dalam peti sejuk untuk dijadikan minuman harian. Apabila badan kekal terhidrat, proses penyembuhan akan lebih cepat berlaku. 

Performance Drink

Omega Guard juga bagus untuk memanaskan badan penghidap demam selsema. Pengalaman saya sendiri, apabila saya ambil Omega Guard, badan saya rasa lebih warm dan selsema cepat hilang. Kalau menghidap demam selsema beserta batuk berkahak, elok juga amalkan Omega Guard kerana ia sangat bagus untuk membantu mencairkan kahak.


Omega Guard

Garlic complex sangat terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Jadi ketika demam selsema, adalah sangat penting untuk kita amalkan Garlic Complex untuk menentang bakteria dan virus. 

Garlic complex

Itulah antara suplemen yang saya dan keluarga amalkan untuk mempercepatkan proses penyembuhan akibat demam selsema. Pilihan saya pastinya Shaklee, semulajadi, selamat dan halal. 

Jom dapatkan produk Shaklee dan konsultansi percuma dari Mama Olin. Hubungi kami di 012-2337597 atau email ke mamaolins@gmail.com.Apa kata kurangkan kebergantungan keluarga kita terhadap antibiotik. Pilihlah antibiotik semulajadi dari rangkain produk  Shaklee. 

12 comments:

  1. garlic tu tambahan koleksi terbaru bila demam..

    ReplyDelete
  2. berjerebu minggu lepas, anak saya baru je baik dari demam. Memang saya beri dia OmegaGuard dan Chewable Vita C tu. Alhamdulillah dia dah sihat.

    ReplyDelete
  3. Banyak tempat berjemu sekarang, Alhamduillah hujan kerap turun sangat membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi pelik kan hujan lebat pon masih jerebu terok.. Time kasih sudi singgah blog kami..

      Delete
  4. mmg tgh musim demam selsema kan..mudah2an dapat menten sehat selalu.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah..kena consisten amalkan suplemen & cukup air, inshaAllah sihat😊

      Delete
  5. musim x menentu skng ni kan, nutriferon dgn vita c membantu sgt2..performance drink pun same sntiasa bwk kemana2 je..

    ReplyDelete
  6. Nutriferon tu memang first aid kit saya. Sekarang ni takde stok kat shaklee memang jimat2 je nak guna

    ReplyDelete
  7. Sama la stok nutriferon tinggl 1 sachet je..terpaksa la cari 'mommy' pasni

    ReplyDelete