Sunday 26 October 2014

Vitamin Shaklee Kesukaan Saya


My hero is loving Shaklee :)

Mengimbau kenangan sewaktu mengandungkan Afliq.... (Chewaaah, ayat intro macam novel daaa..)

Waktu tu umur saya 30 tahun. Mungkin sebab dah masuk 3 series, saya rasa sangat letih, lesu, penat, rasa nak tidur je sepanjang hari. Itulah rasanya. Nak berjalan pun tak mampu laju-laju. Jalan macam kura-kura. Sebab itulah saya berusaha mencari suplemen untuk meningkat kesihatan. Cerita mengenai set kehamilan yang saya amalkan disini.

Nak tahu, yang paling saya suka ialah OSTEMATRIK kerana badan rasa ringan semasa bangun tidur. Tidur lebih lena, bangun lebih segar. Kalau tidak, nak bangun pagi bukan main payah. Lagi satu yang best, pagi-pagi selepas sarapan, senang betul nak 'membuang'. Saya memang ada masalah sembelit terutama semasa hamil. Seksanya nak membuang. Masa mengandungkan Auni (anak sulung), setiap kali checkup, saya mengadu mengenai masalah sembelit. Doktor hanya suruh banyakkan makanan berserat. Tapi selepas amalkan Ostematrik, masalah sembelit selesai..fuhh legaaa...

Sembelit saya takde lah sampai tahap macam ni. Hehe

Ostematrik.. Oh I Love it !!!!

Selepas bersalin, saya amalkan SET MENYUSU dan ESP pula. Alhamdulillah anak saya bebas jaundice dan susu saya cukup malah lebih untuk keperluan Afliq. Sangat berbeza sewaktu menyusukan Auni dulu. Susu ibarat kais pagi, makan pagi. Percaya tak sewaktu menyusukan Afliq, susu saya pada mulanya hanya sebanyak sesudu kecil. Kalau nak tau bagaimana susu badan saya meningkat sehingga 13 oz sekali pam, jom baca sini.

Saya juga sangat sukakan OMEGA GUARD kerana saya boleh berkongsi dengan anak-anak. Sewaktu mengandung, saya ada masalah susah bernafas sewaktu hendak tidur kerana batuk-batuk. Saya terpaksa tidur duduk =( Apabila saya amalkan Omega Guard, Alhamdulillah masalah batuk dan sesak nafas selesai. Anak-anak saya telah saya berikan Omega Guard sejak mereka setahun lebih. Elok je mereka kunyah kapsul ni, walaupun ada bau hanyir sedikit. Omega Guard membantu mengelakkan dan mengurangkan masalah kahak mereka.


Buah hati saya Auni & Afliq gemarkan Omega Guard dan set anak sihat pintar


Yang super duper best sebab dah berjaya menguruskan saya, pastinya ALFALFA dan LECITHIN. Tak sangka, dengan pengambilan yang konsisten, saya berjaya kurangkan berat badan ke berat sewaktu anak dara..Wewitt =) Tapi pemakanan kena control jugak la ya. Bukan makan ikut sedap tekak je. 


Gambar ni sewaktu training Zero to Hero bersama kak N. Kurus tak saya? Hehe perasan :)

Inilah set slimming bajet kesayangan saya

Kalau nak tahu, semua suplemen di atas masih saya amalkan sehingga kini. Ada banyak lagi yang saya suka, lain kali saya cerita lagi ya =)

Pada saya sangat berbaloi amalkan suplemen Shaklee kerana keberkesanannya. Yang penting kena konsisten dan jangan la gelojoh nak dapatkan hasilnya. Jom hubungi  Rolin a.k.a Mama Olin di 012-2337598 untuk pembelian dan konsultansi percuma.

Cabaran blogging bersama GenkiMomma, Kedai Nutrisi, Awesome Vitamins dan Aie Sarang

10 comments:

  1. I like all vitamin shaklee...wah berbahasa omputih pula

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Bagus kan? Blogger laki plak suka yg mane?

      Delete
  3. Ostematrix .....salah satu vitamin pilihan ku....

    ReplyDelete
  4. Dah lama tak makan lecithin, makan omega ja

    ReplyDelete
  5. Anak2 suka makan, mak gembiralah, senang hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, senang keje mak tak yan kejar anak satu rumah utk bg makan vitamin. Denaihati pon kena cuba tau:)

      Delete