Thursday 13 November 2014

NAJIS dapat kesan PENYAKIT


Siapa kat sini yang selalu periksa najis lepas membuang, angkat tangan!!! Eeeuwww tak kuasa mak.. geli !!!!

Tahukah anda tentang kepentingan mengenal pasti najis anda? Apa? Najis???? Euwww..nak tengok pun geli, apa lagi nak kenal pasti. Ha, jangan tak tau daripada najis anda dapat kenal pasti kesihatan usus, sistem pencernaan dan penghadaman anda. Jadi jangan geli untuk 'memeriksa' najis sendiri :)

Amboi, rilek 'membuang' nampak. Lepas tu jangan lupa periksa najis tau. Hehe :)

Jadi najis macam mana yang dikategorikan sihat? Lets check it out !!! 


Jenis-jenis najis
Ciri-ciri najis yang sihat


Ha, macam mana, dah dapat kenal pasti jenis najis anda? Adakah usus anda sihat?

Tahukah anda Shaklee mempunyai rangkaian produk yang dapat membantu memperbaiki sistem pencernaan dan penghadaman anda. 

HERBLAX : Digunakan untuk detoks (mencuci usus) dimana ia berfungsi untuk menyingkirkan segala lemak, toksik dan lendir yang melekat pada dinding usus. Usus yang bersih penting untuk memastikan penyerapan vitamin ke dalam badan adalah dalam kadar yang optimum.

Saya secara peribadi menggemari Herblax kerana ia tidak menyebabkan sakit perut yang melampau, seperti kebanyakan produk detoks lain di pasaran. Namun penangannya, fuhhhhh cukup hebat.. Bak kata 'Jarjit Singh dalam Upin Ipin', "Marvelous, marvelous!!!".hehehe.. Habis semua sisa-sisa toksik, lendir dan lemak dicuci keluar daripada usus. Bila usus sudah bersih, barulah vitamin senang menyerap dalam badan =) Sebotol Herblax boleh tahan lebih dari sebulan. 

Shaklee Herblax


ALFALFA COMPLEX : Berfungsi untuk membantu meningkatkan pencernaan. Klorofil di dalam Alfalfa dapat mencuci dan membuang toksik dalam darah. Ya, alfalfa bukan sahaja penting sebagai penggalak susu secara semulajadi bagi ibu menyusu, malah bertindak sebagai agen detoks juga. Alfalfa sangat sesuai diamalkan untuk mereka yang sedang berdiet dan ingin mengurangkan berat badan kerana alfalfa membantu mengangkut keluar lemak-lemak dari dalam badan. Alfalfa Complex Shaklee di datangkan dalam dua saiz botol, 330 biji dan 700 biji yang boleh bertahan selama sebulan lebih dan tiga bulan lebih.

Shaklee Alfalfa Complex


OSTEMATRIK : Kandungan vitamin D dan magnesium di dalam Ostematrik membantu penyerapan Kalsium dengan lebih cepat dan optimum. Ini dapat membantu meningkatkan proses pencernaan. Dengan ostematrik, pasti TIADA SEMBELIT !!!

Saya juga merupakan salah seorang yang mempunyai masalah sembelit. Namun sejak mengamalkan Ostematrik,  proses penyahtinjaan berjalan dengan lancar sekali (wooww dah lama tak guna perkataan 'penyahtinjaan'. Hehe). Eh ada yang tak tau apa tu penyahtinjaan? Penyahtinjaan adalah bahasa bombastik untuk 'buang-air-besar' ye kawan-kawan =) Kini tiada lagi episod 'drama vanezuela' (yang berjela-jela) di dalam tandas. 5 minit sahaja dah cukup dengan adanya bantuan ostematrik. Prosesnya cukup mudah dan lancar. Alhamdulillah=). Sebotol Ostematrik mengandungi 120 biji dan boleh bertahan selama sebulan atau lebih bergantung kepada cara penggunaan. 

Shaklee Ostematrik

Kesihatan usus selalunya dipandang enteng oleh ramai orang. Namun ianya sangat penting kerana kesihatan usus yang terganggu boleh menyebabkan pelbagai masalah seperti sembelit, mulut dan badan berbau, kelesuan melampau, sakit kepala dan paling teruk barah usus. Jadi sama-samalah kita menjaga kesihatan usus sebelum terlambat.

**produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau menyembuh.

Psst, untuk sesiapa yang nak kurus, alfalfa & herblax memang sangat superb untuk detoks tau !!! Selagi tak detoks, memang susah nak kurus. Tak percaya? Cuba la :)

Konsultansi berterusan secara PERCUMA untuk semua pelanggan Mama Olin. Jom hubungi kami untuk dapatkan produk-produk di atas.

Sms/whatsap : 012-2337598
Email : mamaolins@gmail.com
FB page : Mama Olin's
Instagram : Mama_Olin


5 comments:

  1. tips yang mungkin selama ini kita tak ambil tahu...hmmm..tapi mungkin tak ramai kot yang nak tengok najis sendiri..hu3..apa-apa pun tetap ada produk shaklee untuk merawat..memang vitamin shaklee bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu. Tak ramai yg sedar kepentingan menjaga kesihatan usus kan. Vitamin Shaklee sememangnya yang terbaik,:)

      Delete
    2. Betol tu. Tak ramai yg sedar kepentingan menjaga kesihatan usus kan. Vitamin Shaklee sememangnya yang terbaik,:)

      Delete
  2. melalui najis pun rupanya boleh kesan penyakit ye. herblax dan ostematrix ni mmg terbaik. bangun pagi rasa clear perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg dh tau kepentingan 'check' najis kan. Jgn lupa check ye :)

      Delete