Wednesday 1 April 2015

Rahsia kekal cergas bertenaga sepanjang kehamilan

Hanya wanita yang pernah hamil saja tahu betapa letih, penat dan lesunya wanita berbadan dua ni, betul tak? Itu belum dikira dengan masalah alahan (morning sickness) yang teruk lagi. Selalu saya perhatikan wanita hamil yang mempunyai morning sickness teruk sampai badan lembik dan tak bermaya. Yelah, mana tak lembik, makan apa saja muntah balik. 
Morning Sickness dan keletihan yang melampau pastinya membataskan aktiviti seharian

Alhamdulillah segalanya dengan izin Allah, saya takde sebarang masalah morning sickness yg teruk semasa pregnant. Alahan biasa tu ada la. Saya ingat lagi masa saya pregnant dulu, setiap hari pergi kerja naik bas dari Klang ke KL. Turun bas & jalan kaki sampai ofis. Balik pun kena menapak dari ofis ke bus stand. Sampai 8 bulan masih lagi naik bas. Ramai kawan2 pelik macam mana saya larat 'membawa perut' yang besar tu dan masih nampak cergas.
Kekal cergas bertenaga semasa hamil adalah tidak mustahil

Apa yang saya amalkan sepanjang pregnant? Pastinya SET KEHAMILAN SHAKLEE. Ia sangat membantu memberi tenaga kepada saya. Yang bestnya, saya tak kena cramp sepanjang kehamilan. Berbanding sewaktu hamil anak sulung dulu, kerap juga kena cramp. Mungkin berkat konsisten makan Ostematrik. Ostematrik ni sumber kalsium yang sangat penting untuk mengelakkan cramp dan mengelakkan masalah tulang serta gigi. 



Jom saya kenalkan apa yang ada dalam set kehamilan ni. 



1. Vita Lea
  • Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi  sukar diperolehi sewaktu hamil (terutama bagi yang mempunyai morning sickness teruk).
  • Zat besi penting untuk tubuh terutama untuk mengekalkan/meningkatkan paras hemoglobin (HB) dalam darah. Ibu mengandung memang penting jaga paras HB tau. Zat besi mengelakkan ibu mudah pitam.
  • Mengandungi asid folik yang sangat penting untuk perkembangan bayi.



2. B-complex
  • Sebagai penenang saraf yang dapat membantu ibu sentiasa dalam keadaan rileks dan riang. Yelah, mengandung ni penat kan. Jadi kalau tak cukup b-complex, boleh jadi cepat stress. Stress semasa mengandung tak elok untuk bayi tau.
  • Juga mengandungi asid folik. Gabungan B-complex dengan VitaLea membekalkan jumlah asid folik yang cukup untuk ibu mengandung.
3. Sustained Release Vitamin C
  • Vitamin C bertindak sebagai pelindung sel. Apabila sel dilindungi daripada radikal bebas, barulah ia menjadi kuat, seterusnya membentuk organ dan sistem badan yang kuat dan sihat. Sebab itulah orang yang kekurangan vitamin C mudah jatuh sakit. Itu tandanya sel dia tak kuat la tu.
  • Vitamin C juga membantu penyerapan vitamin lain ke dalam badan. Secara logiknya apabila sel badan sihat, vitamin lain yang dimakan juga akan mudah diserap ke dalam badan.



4. Ostematrik
  • Sumber kalsium dan magnesium beserta vitamin D penting untuk kesihatan tulang, gigi dan gusi.
  • Mengelakkan masalah kejang kaki ketika mengandung
  • Mengelakkan masalah gusi berdarah



5. Energizing Soy Protein (ESP)
  • Sumber protein yang mengandungi 9 asid amino yang badan yang diperlukan badan, tapi tak mampu dibekalkan oleh badan kita. Jadi kita perlu dapatkan ia dari sumber pemakanan.
  • Protein memberikan tenaga dan rasa kenyang yang berpanjangan. Maklumlah orang mengandung ni cepat lapar. So dengan ESP ni, boleh la tahan perut dari lapar sentiasa.
  • Sangat bagus juga untuk orang yang mempunyai masalah gastrik.
  • Bonus : Kulit ibu & bayi boleh jadi lebih lembut dan gebu.



6. Omega Guard
  • Mengawal berat badan ketika hamil. Jadi takde la berat badan naik mencanak-canak. Pengalaman saya sendiri semasa hamil anak sulung (belum consume Shaklee), berat saya naik mendadak sampai kena minum air gula... uweekkk, jenuh nak habiskan segelas tu. Nasib baik tak muntah balik. Semasa hamil anak kedua (sudah consume Shaklee), Alhamdulillah saya tak perlu minum air gula kerana berat badan terkawal. Yeayyy !!!
  • Membekalkan DHA untuk perkembangan otak bayi.
Set kehamilan Shaklee. Juga boleh diambil selepas bersalin bersama gabungan suplemen lain
Inilah set yang saya amalkan semasa hamil dulu. Yang paling seronok, bayi saya tak kena jaundice pun. Alhamdulillah. Di saat bayi lain di tahan di hospital kerana jaundice, Alhamdulillah bayi saya bebas jaundice. Syukur.
Inilah baby Shaklee saya. Namanya Afliq. Sekarang umurnya dah 3 tahun.
Kalau nak tau lagi pengalaman kehamilan saya bersaya Shaklee, boleh hubungi saya melalui Whatsap di 012-2337598. Banyak benda yang nak saya kongsikan seperti pengalaman, cara pemakanan produk Shaklee dan tips kesihatan.
Jom hubungi saya di 012-2337598
Disclaimer :
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan menyembuh sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment