Tuesday 15 September 2015

5 Cara Berkesan Mengawal Luka Kencing Manis | Elak Kaki Membusuk & Kena Potong





Sharing kali ini ialah daripada Puan Mai atau lebih famous dengan panggilan Mommy Kemai/Aunty Kemai. Alhamdulillah beliau telah mendapat perkabaran gembira dari kenalan beliau, Kak Da mengenai perkembangan ibu saudara kak Da yang menderita penyakit kencing manis dan terpaksa di tahan di wad kerana luka kencing manisnya lambat kering.


Kak Da ada berkongsi gambar luka ibu saudaranya kepada Puan Mai. Namun oleh kerana gambarnya agak ngeri, Puan Mai terpaksa mem'blur'kan gambar tersebut. 


Namun selepas 2 minggu, luka ibu saudara kak Da semakin kering sehingga doktor pun terkejut dan sempat bertanya kepadanya, apa yang dia makan sehingga lukanya hampir kering. Doktor terkejut kerana menjangkakan luka tersebut hanya akan baik dalam masa 6 bulan. Secara berseloroh, ibu saudara nya menjawap "minum air ketum". Hehe.. Jom kita tengok apa yang diamalkan olen ibu saudara kak Da. 



Alhamdulillah dengan izin Allah dan atas usaha mengambil Vivix dan juga satu lagi vitamin tambahan, luka yang dijangka kering dalam masa 6 bulan, hampir kering hanya dalam masa 2 minggu. 

5 Cara Berkesan Mengawal Luka Kencing Manis

Bagi pesakit kencing manis yang ada mengalami luka, anda dinasihatkan mengambil langkah-langkah berikut untuk mengawal luka sehingga betul-betul kering agar tidak perlu dipotong (amputation) :

1. Amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang. Elakkan dari terlepas waktu makan kerana ia boleh menyebabkan badan anda kekurangan gula.

2. Amalkan senaman untuk memastikan berat badan ideal.

3. Dapatkan konsultansi doktor mengenai ubatan yang perlu diambil untuk mengawal paras gula.

4. Anggota badan terutama bahagian kaki harus dijaga sebaik mungkin untuk mengelakkan sebarang luka. Sebaiknya periksa kaki dengan cermin terutama bahagian-bahagian yang susah dicapai 2 kali setiap hari. Sekiranya luka telah terjadi, pastikan dapatkan khidmat nasihat doktor untuk membersihkan luka tersebut.

5. Periksa paras gula setiap hari.

6. Amalkan suplemen yang sesuai untuk mengawal paras gula dalam darah seterusnya dapat mempercepatkan proses penyembukan luka. 

VIVIX Shaklee adalah suplemen yang sangat sesuai diamalkan oleh pesakit diabetes. Ini kerana kandungan Resveratrol yang tinggi dalam Vivix boleh membantu mengurangkan komplikasi penyakit diabetes tahap 2 dan dapat memberikan tenaga tambahan kepada pesakit untuk melawan penyakit. 

Apa kata mereka yang telah merasakan keberkesanan ViVix










Bagaimana nak dapatkan VIVIX ni? 
Berita baik untuk anda semua. Promosi Double Vivix dengan Diskaun 5% dan Percuma sebotol VitaLea sedang berlangsung sehingga 30 October 2015.



Kami pengedar sah Shaklee. COD sekitar kawasan Klang dan Shah Alam. Penghantaran pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah/Sarawak. 

Untuk order produk Shaklee, daftar ahli atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi :

Whatsapp/call : 012-2337598 (Mama Olin)
Masukkan No. ID Sponsor : 894408 jika daftar keahlian (Express Enrolment) di "Join Now"


2 comments:

  1. Vivix terbaik untuk pesakit diabetes, Insya Allah, kita usaha je kannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah usaha dengan cara terbaik, pasti hasilnya memuaskan

      Delete