Monday 3 March 2014

Kenapa saya jatuh cinta dengan produk Shaklee

Mengandung anak ke-2
Nak dijadikan cerita, semasa hamil anak kedua, Afliq, saya selalu rasa tak sedap badan. Letih,lesu. Mungkin faktor usia. Huhu. Satu lagi masalah saya ketika mengandung ialah HB selalu rendah. Tapi saya tau saya perlu bertindak. Takkan lah saya sanggup menderita menahan kelesuan badan setiap hari. Jadi saya mula Google kalau-kalau ada suplemen untuk mengurangkan masalah saya ni sehinggalah saya berjumpa dengan laman web Genkimomma yang menjual produk Shaklee. Saya nekad nak cuba set trial pack untuk wanita hamil. Bila barang sampai, saya excited nak makan. Set trial pack tu ada VitaLea, BComplex, Vita C & Ostematrik. 


Set hamil, harga set kehamilan shaklee
Set Kehamilan Shaklee

 

Saya amalkan secara istiqamah. Rasa ada perubahan pada diri saya. Dah kurang letih & lesu. Bila trial pack habis, saya nekad beli full set. Kali ini saya tambahkan pula OmegaGuard kerana kandungan sudah masuk second trimester. Bila full set sampai di office,saya susun botol-botol produk tu atas meja. Berderet je sampai kawan-kawan kata saya drug addict. Hehe :) 
Drug addict pun drug addict lah. Asalkan saya rasa sihat. Alhamdulillah, dengan izin Allah dan dengan bantuan produk Shaklee ni, HB saya naik sehingga 11.5 sebelum melahirkan. Fuhhh lega. Kalau HB tak naik nurse kata kena cucuk di bontot !!! Apa yang dia nak cucuk saya pun tak tau. Yang pasti saya tak nak kena cucuk bontot. Sakit woooo !!!
Selepas melahirkan, saya cuba pula set untuk milk booster. Ternyata set ini banyak membantu badan saya kekal cergas untuk menghasilkan susu yang cukup untuk baby. Bila badan sihat, fikiran tenang, minum air cukup, pasti susu yang keluar pun meriah. Alhamdulillah, rezeki untuk Afliq. Lagi entri mengenai set milk booster di sini.


milkbooster, set berpantang
Set Berpantang Milkbooster
 

Kemudian bila Afliq dah menjangkau 8 bulan, saya mula berangan-angan nak kurus pula. Bukan nak kurus sangat, cuma nak kurangkan beberapa kilo berat badan degil yang segan sangat nak turun selepas beranak ni. Jadi saya cuba Set slimming untuk ibu menyusu pula. Sebenarnya saya tidak perasan pun perubahan pada diri. Tapi kawan-kawa office yang banyak menegur saya dah kurus. Hehe :) Bila saya timbang berat, yehuuuuuuu !!!! Melompat saya tengok angka di timbang tu. 47kg. Woww, tu berat saya semasa anak dara. Emmm berkesan jugak produk ini. Jadi saya nekad untuk terus mengamalkan set ini untuk mengekalkan berat & bentuk badan saya. Sekarang sedang berusaha untuk tone up badan pulak. Hehe. 

Set Slimming Ibu Menyusu


Kalau anda nak dapatkan mana-mana set atau produk Shaklee, jangan segan hubungi saya ye. Saya pasti akan memberikan konsultansi cara pemakanan & jadual pemakanan suplemen yang betul. Untuk yang nak kuruskan badan, saya akan kongsikan juga tips pemakanan yang sihat untuk anda cepat turunkan berat badan. Hubungi saya di : 
012-2337598 (Rolin)
mamaolins@gmail.com
Jemput like page Mama Olin's di www.facebook.com/mamaolins 

No comments:

Post a Comment